Węzeł Mistrzejowice – informacja z Ministerstwa
Otrzymałem wiele pytań pełnych obaw dotyczących rozwiązań projektowych dot. węzła S7 i S52 (północnej obwodnicy Krakowa). Filmik, który pojawił się w internecie wywołał lekkie poruszenie. Chcąc pozyskać precyzyjne informacje, o które mnie prosiliście skontaktowałem się z Ministerstwem Infrastruktury. Przesłane mi informacje rozwiewają wątpliwości – nie została podjęta ostateczna decyzja dotycząca projektu, który w swojej ostatecznej wersji będzie uwzględniał dokładne badania ruchu. To bardzo dobra informacja!
W okresie przerwy zimowej trwają również prace przy budowie północnej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52. Koncentrują się one głównie na budowie obiektów inżynierskich, takich jak wiadukty i tunele.
Wykonawcą zadania jest turecko-polskie konsorcjum Gülermak i Mosty Łódź. Koszt budowy odcinka drogi ekspresowej S52 o długości 12,5 km to ponad 1,4 mld zł. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu w każdym kierunku, na którą będzie można wjechać poprzez węzły: Modlnica (dobudowane zostaną cztery łącznice), Zielonki, Węgrzyce i Batowice. Trasa zostanie poprowadzona przez tunele w Zielonkach i Batowicach. Powstanie 27 obiektów mostowych, 4 km murów oporowych oraz 20 km dróg dojazdowych.
Północna obwodnica Krakowa to kluczowa inwestycja dla miasta i całego regionu. Przejmie ona częściowo ruch tranzytowy, który w aglomeracji krakowskiej obecnie odbywa się wyłącznie za pomocą często zakorkowanej autostrady A4. Nowa trasa pozwoli także na sprawne prowadzenie ruchu miejskiego, koncentrującego się w północnej części Krakowa. Dzięki zaangażowaniu i ciężkiej pracy projektantów i wykonawców już niebawem kierowcy będą mogli odetchnąć od korków, a poziom bezpieczeństwa na krakowskich drogach znacząco się poprawi – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Obecnie w ramach zadania wykonywane są roboty żelbetowe na obiektach mostowych, a także ściany szczelinowe na budowie tunelu w Zielonkach. W budowanym tunelu w Batowicach trwa betonowanie płyty dennej tunelu.
W związku z okresem zimowym realizowane są roboty drogowe związane ze wzmocnieniem podłoża oraz podbudowa w śladzie docelowym ul. Krakowskiej. W rejonie węzła Modlnica powstają ściany budynków Obwodu Utrzymania Drogi. Trwają również intensywne prace murarskie i żelbetowe.